Peganglah kalimah ini sebaik-baiknya sehingga ketemu Tuhanmu..

Aku bersaksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah..dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah..

Tuesday, March 22, 2011

Kenyataan perasaan..

menyusuri jalan-jalan panjang kehidupan ini..rupa-rupanya langkah yang diatur masih lagi pincang..masih lagi tersasar..

ah,rupanya banyak jalan yg salah telah ku pilih..dek terlalu mengikut nafsu..mata hati menjadi buta..jahilnya diri dahulu..

tertipu dengan kesenangan duniawi dan janji-janji dunia yg manis namun tiada nilainya..

Syukur masih ada yang sayang..masih ada yg menghembuskan harapan di saat jiwa hampa..masih ada yang memberi cinta terindah di saat diri terluka..

sudi membawa diri keluar dari kegelapan..kini sinar itu semakin jelas di hadapan..

Syukur kepadaNya..memberi erti hidup yang sebenar..kini hidup lebih bertujuan..menuju cinta hakiki..

akan dipastikan cinta itu dimiliki walau terjatuh atau terluka jutaan kali..

tidak ingin melupakan segala kebaikan dan kasih sayangNya..sudi mengutip diri yang hina dari pinggiran dunia..

ya..aku tahu..aku perlu bersabar..

sabar dengan janji-janjiNya..

sayang ALLAH..


p/s:Ya Allah..ampunkan hambaMu ini..aku mengakui segala dosa yang pernah aku lakukan dahulu..jangan biarkan aku ulanginya lagi..Kau tahu kan Ya Allah..aku lemah..
hanya denganMu aku kuat..

No comments:

Post a Comment